Ida Ising Pusletaske

Klient Resultater: Jette Espensen

I dag vil jeg gerne præsentere jer for Jette, som jeg har haft fornøjelsen af at træne i 12 uger i et duo-forløb med hendes veninde Karina (som i kunne møde i indlægget her). Jette har styrkemæssigt rykket sig utrolig langt på vores tid sammen og er efterfølgende fortsat på en af Fitness Studiets lukkede Bootcamp-hold, for at komme helt i mål.
Læs om Jettes oplevelse med mig som personlig træner her nedenfor:
IMG_2437Hvorfor faldt valget på Emilie som din personlige træner?

Jeg har længe drømt om at få en personlig træner, og da jeg så Emilies klienters resultater, ved at følge lidt med i opdateringerne på Emilies blog/facebook, var jeg ikke i tvivl om, at det skulle være hende. Da jeg synes, det er en meget privat sag, når man går igennem sådan et forløb, så betød det også meget for mig, at Emilie og jeg kendte hinanden i forvejen.

Kan du beskrive din primære årsag til hvorfor du startede op samt dine 1 eller 2 vigtigste mål for forløbet?
Jeg startede op i dette forløb, fordi jeg ønskede en livsstilsændring. For mange års dovenskab, en helvedes masse alkohol og mindst lige så meget mad, resulterede i et spejlbillede, jeg var træt og ked af. Det var derfor vigtigt for mig, at det ikke kun blev en “slankekur”, der stod på i 12 uger, for så at vende tilbage til den gamle livsstil igen. Udover et vægttab, var mit mål med forløbet nemlig at lære, hvordan jeg i min hverdag, kunne få en sund og varieret kost samt motion til at blive en naturlig ting i mit liv. Derudover var mit mål også at kunne se mig selv i spejlet og være tilfreds.
IMG_2443

I punktform, kan du opstille nogle af de kompetencer du har opnået med din træning og kostomlægning indtil nu?
Træning: – Min teknik under styrketræning er blevet bedre – Jeg har lært at presse mig selv lidt mere både til interval – Jeg begynder lige så stille at kunne føle en lille kærlighed til intervaltræning, selvom det altid har hængt mig ud af halsen. Men jo flere gange, man har gennemført 10 min., jo mere blod på tanden får man for at gennemføre igen og igen og igen. – Jeg ser ikke længere træning som noget der skal overståes,men glæder mig til at komme afsted

Kost: – Jeg har fået et bredere perspektiv på sunde alternativer i hverdagen – Jeg har aldrig i mit liv kunne lide havregryn og sad i starten af forløbet og kvalte det i mig.. Nu kan jeg ikke undvære det, og nyder hver eneste skefuld. – Jeg har lært, at jeg sagtens kan hygge mig med god mad i godt selskab, uden jeg tager 40 kg på, så længe jeg tænker over mængden og fordelingen af maden på tallerkenen.

Kan du beskrive hvilke forbehold du havde eller gjorde dig forud for vores træning sammen?
Jeg var for det første bange for, at jeg ville sulte i 12 uger. Derudover frygtede jeg, at træningen ville hænge mig langt ud af halsen og at jeg ville give op, så snart det gjorde lidt ondt. Vi startede forløbet i januar, og jeg vidste, at jeg gik en tid i møde, der stod på en 5 dages ferie til Rom, en uges studietur til Prag, samt en weekendtur til Berlin. Her frygtede jeg, at jeg ville tage alt det på, som jeg havde tabt og at det ville kunne ses på mit resultat til sidst i forløbet.
Skærmbillede 2016-05-25 kl. 20.10.06 Kan du forklare hvordan Emilie har kunne afhjælpe dig med dine forbehold?
Emilie lavede en kostplan, der passede præcis til min hverdag. Den er nem og overskuelig, og jeg har endnu ikke gået sulten i seng. Emilies opbakning og motivation til hver træning, gav mig blod på tanden til ugens andre træninger. Hun har været god til at fremhæve mine styrker, og derved motiveret mig til at blive ved. Selvom jeg til tider har haft lyst til at sætte sig ned og tude, fordi jeg ikke troede, jeg kunne mere, så har Emilie formået at få mig til at fortsætte, hvilket har fået mig til at tro mere på mig selv, når jeg træner. Min frygt for de ting jeg skulle under forløbet, hjalp Emilie mig med at komme over ved at give mig nogle redskaber og gode råd til, hvordan jeg stadig kunne hygge mig og få en drink eller to, og samtidig bevare min vægt. Det resulterede faktisk i, at min vægt har været nogenlunde stabil, til trods for at jeg hverken kunne træne eller følge min kostplan 100% i de uger jeg har været ude af landet.

Hvad har udfordret dig mest under forløbet?
Jeg synes det har været svært, når jeg har været i byen at spise. I starten meldte jeg fra og holdt mig hjemme. Lidt længere inde i forløbet begyndte jeg at slæbe min egen mad med, så jeg var 100% sikker på, at jeg fik lige præcis hvad jeg skulle. Undervejs har Emilie så lært mig, at det er okay at tage til en fødselsdag og spise det mad, der bliver serveret. Så længe jeg blot tænker over kosten i ugens andre dage. Så jeg har været til fødselsdage, påskefrokoster, været ude at spise mm., og har stadig tabt mig. Det har været en åbenbaring for mig; jeg kan faktisk være social, spise god mad og få en drink eller tolv, og samtidig bevare min vægt, så længe jeg tænker over min kost de andre dage.

Hvad har du synes bedst om under forløbet?
Vores ugentlige træning med dig. Det har været ugens højdepunkt, og jeg har faktisk haft et lille kærlighed/had forhold til de træninger. Jeg har haft lyst til at råbe, skrige, græde og alt muligt andet, under selve træningen. Men bagefter har det været den bedste følelse. Emilie har virkelig fået en derud, hvor man tror, man er døden nær. Men det er så også derude, hvor jeg har indset, at jeg kan, hvis jeg vil.

Udover de ændringer vi kan se på ydersiden, føler du så at du har oplevet en ændring omkring din selvfølelse efter dit vægttab?
Jeg er blevet gladere for mit spejlbillede, hvilket har resulteret for mere glæde og livsmod i hverdagen. Jeg er ikke nået helt i mål endnu, så jeg har stadig en del at arbejde med på indersiden. Jeg synes, det er svært at få sit gamle ”jeg-billed” ud af hovedet, men det bliver bedre og bedre for hver dag. Jeg har i lang tid ikke brugt penge på tøj eller andet til mig selv, fordi jeg synes jeg var klam og fed uanset hvad. Men i takt med at kiloene er blevet mindre, jo mere shopping har jeg været på. Tror måske mit tøjskab er blevet fordoblet på de 12 uger. Og det er det blevet, fordi jeg har lyst til at gøre mere ud af mig selv. Jeg føler, jeg er værd at bruge tid på nu, hvis man kan sige det.

Hvordan har du det med at se dine før/efter-billeder?
Det har været fantastisk. Under forløbet spurgte jeg Emilie, om jeg ikke måtte se billederne, vi tog i begyndelsen, da jeg ikke synes, jeg kunne se nogle ændringer – hvilket var f****** frustrerende. Da jeg så dem, tænkte jeg bare: ”whaaat”. Tænk at man kan stirre sig så blind ved at se sig selv i spejlet hver dag. Jeg havde aldrig troet, at forskellen ville være så stor. Selvom jeg ikke er, hvor jeg gerne vil være endnu, så er jeg faktisk rigtig glad og stolt. Det har virkelig været en stor motivation for fortsat at kæmpe i mål.

Det vigtigste du har lært på dette forløb?
Den er svær… Der er mange ting, men det ALLER vigtigste må være, at jeg har lært at tro på mig selv, og at jeg kan, hvad jeg vil. Derudover har jeg lært, at så længe jeg tænker over mit valg af mad og mængden af det, så når jeg langt.
IMG_2445Vil du anbefale Emilie som personlig træner til andre du kender?
Uden tvivl: JA! Hun har givet mig så mange redskaber, som jeg kan bruge resten af livet. Jeg synes, hun gør sådan en godt stykke arbejde, og jeg ville ikke bytte det her forløb ud med noget som helst i verden, takket være Emilies opbakning og motivation gennem det hele.

Er der andet du har lyst til at tilføje om Emilie eller forløbet i sin helhed?
Jeg er Emilie evigt taknemlig for, at hun har givet mig det rette spark i røven. Alle de redskaber, som hun har givet mig med på vejen, kan og vil jeg benytte mig af resten af livet.

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ida Ising Pusletaske