Næste 6 ugers forløb starter: fredag d. 11. august 2017, kl. 16.30-17.30 
Sted:
Fitness Studiet, Haraldsvej 60, 8960 Randers SØ
Træningsdatoer for næste forløb:
11/8, 18/8, 25/8, 1/9, 8/9 og 15/9
Tilmelding:
på mail til kontakt@emiliejacqueline.dk senest torsdag d. 10/8-17
Pris for deltagelse: 1200 kr.
fit-foer-foedsel

FIT før FØDSEL er et fødselsforberedende træningsforløb for gravide, hvor der er fokus på hensigtsmæssige bevægelser og at få styrket din krop, så den er klar til den kraftpræstation det er, at bringe et barn til verden.

HVEM ER DU?
Du er gravid. Du går op i dit og dit barns velbefindende og/eller du ønsker at øge opmærksomheden her på. Du kan deltage på dette hold fra graviditets uge 14 og helt frem til fødslen.

DINE UDFORDRINGER:
– Du er i tvivl om hvor bredt et omfang du kan dyrke motion og være aktiv under din graviditet.
– Du er interesseret i at vide mere om din krop under og efter din graviditet.
– Du lider måske af bækkensmerter eller bækkenløsning og er i tvivl om, hvordan du kan håndterer dette.
– Du er i tvivl om, hvilke redskaber du kan anvende for at håndtere og lindre smerter under din fødsel.
– Du søger et fællesskab af gravide i samme situation som dig, som du kan spare og dele erfaringer med.
– Du søger inspiration til hvordan du kan gennemføre din graviditet uden at tage for mange overflødelige klio på undervejs.

HVAD LAVER VI?
Vi vil arbejde med forskellige gulvøvelser med udgangspunkt i Pilates med brug af elastikker, redondobolde, håndvægte og egen kropsvægt som modstand. Derudover vil denne gravidtræning også have fokus på lette styrkeelementer for at styrke kerneområderne som bliver ekstra belastet under en graviditet. Der er ingen løb eller hop involveret og der vil naturligvis være stort fokus på bækkenbunden. Hver træningstime afsluttes med vejrtrækningsøvelser og afspænding.

De forskellige temaer vi vil komme ind på under forløbet:
– Muskelstyrke i kerneområderne forud for din graviditet (lænderyg, øvreryg mm.)
– Vejrtrækningsteknikker
– Bækkenbundstræning samt aktivering af de skrå mavemuskler
– Venepumpeøvelser – forebyggelse af hævede ben og andre graviditetsgener
– Træning af hoftebøjeren
– Fødestillinger og ønsker til den forestående fødsel
– Afspændning