I've Decided on a Pink Wall

Klient Resultater: Sofie Rothausen

I starten af januar kom Sofie til mig med ønsket om at få ny inspiration og motivation til hendes træning. Hun var flittig på holdene i Fitness Studiet, men savnede nogle råd og vejledning til at kunne træne på egen hånd og smide “de sidste 5 kilo“. Vi har nu trænet sammen én gang om ugen de seneste 12 uger og Sofie har udviklet sig så flot! Sofie er blevet bomstærk, har fået mere tonede muskler og smidt de ønskede 5 kg. samtidig med at hun har bevaret sin muskelmasse. Hun er gået til hendes nye kostplan og træningsrutiner med højt humør og masser af gå-på-mod og jeg er pavestolt over hendes flotte fremskridt. Nedenfor kan I læse Sofies beretninger og tanker omkring hendes træningsforløb. God læselyst.
sofie slutfoto1Hvorfor faldt valget på Emilie som din personlige  træner?
Da jeg havde besluttet mig for en personlig træner, faldt mit valg hurtigt på Emilie, da jeg kender til hende nede fra Fitness Studiet, hvor jeg flere gange har deltaget på Emilies hold. Hun formår altid at holde en igang lige til det sidste, og så er hun dygtig til at få rettet teknikken til så man får mest muligt ud af sin træning, hvilket jeg vægter meget højt. Derudover havde jeg brug for en træner, der kunne tilpasse en kostplan til min travle hverdag, som var overskuelig og nem at gå til, da jeg ikke kan rette min dag ind efter at jeg skal spise 6 gange.

Kan du beskrive din primære årsag til hvorfor du startede op samt dine 1 eller 2 vigtigste mål for forløbet?
Jeg valgte dette forløb for at gøre noget godt for mig selv og min krop. Jeg havde nogle måneder tidligere kørt et 6 ugers bootcamp forløb, med super fine resultater, men syntes stadig lige at jeg manglede lidt for at jeg kunne føle mig tilfreds og afslappet med mit spejlbillede. Jeg vidste at jeg ikke ville kunne nå I mål med det alene, og derfor valgte jeg dette forløb, som en investering I mig selv.

Mit mål var ikke at jeg skulle tabe mig en masse, men at få rokeret lidt rundt på kroppen, og mindske min fedtprocent, så jeg ville få det bedre I min egen krop. Dertil var jeg også nået til et sted hvor jeg havde brug for at få gjort min travle hverdag sundere, da jeg ved at det giver mig det rigtige overskud. 

I punktform, kan du opstille nogle af de kompetencer du har opnået med din træning og kostomlægning indtil nu?
– Jeg er blevet bedre til at presse mig selv under træningen, og ikke give op, selvom det gør ondt.
– Jeg er blevet bedre til at finde de sunde alternativer i hverdagen.
– Jeg har fået bedre forståelse for hvad min krop har brug for, og hvordan den respondere på min daglige kost.
– Jeg har lært at det ikke behøves være træls eller bøvlet at følge en kostplan, og man kan spise kulhydrater dagligt, og stadig se resultater.
– Jeg har lært at tro på mig selv I min træning.

Kan du beskrive hvilke forbehold du havde eller gjorde dig forud for vores træning sammen?
Selvom jeg har været vant til at træne, var jeg stadig nervøs for at falde igennem, ikke være god nok, eller ikke leve op til Emilies forventninger om hvad jeg skulle kunne præstere, så jeg håbede virkelig bare at hun formåede at få mig til at yde 100%, og ikke give op så snart det blev lidt hårdt.

Kan du forklare hvordan Emilie har kunne afhjælpe dig med dine forbehold?
Emilie har altid fået mig til at yde 100% til alle træninger,og selvom jeg ikke mente jeg kunne, holdt du fast I at det kunne jeg, og derved åbnede mine øjne for hvor meget det mentale betyder for ens træning. Hvis man tror på sig selv og at tror på at man kan, så er chancen for at du gennemfører meget større end hvis man siger til sig selv, at det er umuligt. Intet er umuligt før du har testet om det er muligt.

Hvad har udfordret dig mest under forløbet?
Det mest udfordrende under sådan et forløb er helt sikkert de arrangementer man skal deltage I, I løbet af disse uger. At skulle møde op med en madpakke, og ikke bare kunne spise det de andre får, det er svært, men samtidig føler man sig stærk bagefter.   

Hvad har du synes bedst om under forløbet?
Helt sikkert den ugentlige træning vi har haft sammen. det er noget jeg har set frem til hver gang. Emilie formåede altid at presse mig til mit ultimative, og åbnede mine øjne for at jeg egentligt var stærkere end jeg selv troede. Og selvom det var de hårdest træninger, var der alligevel altid plads til en masse gode grin, som gjorde træningerne hyggelige og sjove.

Udover de ændringer vi kan se på ydersiden, føler du så at du har oplevet en ændring omkring din selvfølelse efter dit vægttab?
Helt bestemt. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft det så godt I min egen krop, og også givet mig selv lov til at syntes at det jeg har opnået er et godt resultat. Det giver fornyet selvværd, og meget bedre overskud I hverdagen, når man har det godt med sig selv.

Hvordan har du det med at se dine før/efter-billeder?
Billederne betyder rigtig meget for hele processen, da man stirrer sig fuldstændig blind på sin egen krop og de resultater man har opnået. Så er det super man lige kan gå tilbage og se sine før-billeder, så bliver man nødt til at forholde sig til at ser rent faktisk er sket noget, og at det gå fremad.

Det vigtigste du har lært på dette forløb?
Det vigtigste Emilie har lært mig I dette forløb, er at det er okay at være tilfreds med det man har opnået I sine resultater. Jeg giver meget sjældent mig selv lov til at være tilfreds, med de ting jeg opnår, lige meget hvad det er i livet. Jeg er perfektionist helt ud til fingerspidserne, og derfor er det altid for mig nemmere at finde en undskyldning for hvordan jeg måske kunne have gjort det endnu bedre, i stedet for at være glad og tilfreds med det man allerede har opnået.

Vil du anbefale Emilie som personlig træner til andre du kender?
JA!!! Jeg vil til hver en tid anbefale Emilie. Hun har været fantastisk hele forløbet igennem, og selvom det har været hårdt og motivationen går op og ned, formår hun altid at holde dig igang, og sørger for at man har det godt I det.

Er der andet du har lyst til at tilføje om Emilie eller forløbet i sin helhed?
Emilie har været en bedre coach for mig end jeg overhovedet havde turdet håbe på. Så et kæmpe tak herfra.
Hun har gjort sådan et forløb her menneskeligt, og lige til, så det muligt at overholde en kostplan uden at skulle stresse over det. Jeg har det mere fantastisk I min krop end nogensinde før, og opnåede mere end jeg troede var muligt på disse 12 uger, og det kan jeg takke Emilie for.


På de sidste 4 uger af vores forløb lavede vi en ny målsætning om at Sofie skulle kunne udføre som minimum 7 chinups uden hjælpemidler. Da vi startede kunne hun lige knapt trække sig op 3 gange og hun mente derfor at det var alt for ambitiøst af mig at tro, det kunne lade sig gøre. På vores sidste træning i weekenden viste Sofie flot at der var hele 9 chinups at hente og som I kan se på videoen var begejstringen stor fra både hendes og min side. I morgen skal vi fejre at hun har overgået hendes målsætning og opnået så flotte resultater med en rigtig god burger og en masse hygge! Det glæder vi os til 😀

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

I've Decided on a Pink Wall